VERK: Tommi Matikka – Vid något okänt (At the Feet of Something Unknown) Uppgifter och verk Natur, Verk, Ljudberättande, Känslofostran Vad känner du? 2014 | längd 02:24 Konstnären beskriver sitt verk: Regnskogens undervegetation svajar i vinden… »
Salla Myllylä: Ön – Ljudspår Uppgifter och verk Natur, Miljö, Ljudberättande Vems natur? Ett hurdant ljudspår skulle du göra till verket? Det kan man prova på… »
Ewa Górzna ja Katarzyna Miron: Encounter – Berättarröst Uppgifter och verk Natur, Ljudberättande Vems natur? Verket saknar tal eller berättarröst. Dela upp er i små grupper och gör… »
Ewa Górzna och Katarzyna Miron: Encounter – Ljudlandskap Uppgifter och verk Natur, Ljudberättande Vems natur? Hurdana ljud hör man i början av verket? Hur är ljudlandskapet uppbyggt (fågelsången… »
Ewa Górzna och Katarzyna Miron: Encounter – Berättande Uppgifter och verk Olika former av berättande, Natur, Historieberättande, Ljudberättande Vems natur? Med vilka filmberättandets medel (t.ex. intrig, klippning, belysning, ljud) har berättelsen förverkligats? Hurdan… »
Ewa Górzna ja Katarzyna Miron: Encounter – Blicken och rollerna Uppgifter och verk Synvinkel, Natur, Miljö, Blick, Ljudberättande Vems natur? Ur vems synvinkel berättades storyn? Vem eller vad (människa, djur, något annat) iakttar… »
Pekka Sassi: En vän – Att söka och sammanslå ljud Uppgifter och verk Kulturell mångfald, Videofilmning, Ljudberättande Vems kultur? Ljudet spelar en central roll i Pekka Sassis verk. Med hjälp av ljudplanering… »
Pekka Sassi: En vän – Filmers ljud Uppgifter och verk Abstrakt, Kulturell mångfald, Ljudberättande Vems kultur? Ljudet inverkar på hurdana känslor filmen förmedlar. Titta på olika filmers trailrar. Trailrarna… »
Pink Twins: Parametronomicon – Ljud och känsla Uppgifter och verk Stämning, Musik, Ljudberättande, Känslofostran Blunda och lyssna på musik i olika stilar. Vad ser ni i tankarna? Berätta i… »
Tommi Matikka: Vid något okänt – Rysare Uppgifter och verk Stämning, Roll lek, Ljudberättande, Känslofostran Vi gör en rysare! Maskera er och iscensätt klassrummet så allt blir spännande. Filma videon… »