VERK: Niina Suominen – Bra grejer (Hyvä meininki) Uppgifter och verk Återvinning, Hållbar utveckling, Verk, Fenomenbaserat lärande Hur undersöker jag? 2007 | längd 08:13 Beskrivning av verket: I detta spel är inte ens förlust… »
Carolin Koss: Plastic Child – Resereklam Uppgifter och verk Natur, Återvinning, Hållbar utveckling Vems natur? Ifall barnet ur verket Plastic Child skulle komma på besök till din klass,… »
Carolin Koss: Plastic Child – Plastdagbok Uppgifter och verk Natur, Återvinning, Hållbar utveckling Vems natur? Plast och jag: för dagbok om hur många gånger du använder plast under… »
Carolin Koss: Plastic Child – Återvinningsverk Uppgifter och verk Natur, Återvinning, Hållbar utveckling Vems natur? Plast hör inte hemma i naturen. Vissa konstnärer återanvänder gärna plast i sina… »
Carolin Koss: Plastic Child – Infograf Uppgifter och verk Natur, Återvinning, Hållbar utveckling Vems natur? Rita en infograf till plastvarors livscykel och fundera över sakers orsakssamband. Varifrån kommer… »
Carolin Koss: Plastic Child – Den goda/onda plasten Uppgifter och verk Natur, Hållbar utveckling, Återvinning Vems natur? Ta i smågrupper reda på hur och varför plast används. Varför är plast… »
Carolin Koss: Plastic Child – Kampanj Uppgifter och verk Aktivism, Natur, Återvinning, Hållbar utveckling Vems natur? Bekanta er med Luonto-Liittos verksamhet för unga gällande Östersjön (hashtag #muovitonmeri #itämeriryhmä). Fundera… »
Carolin Koss: Plastic Child – Filmens berättelse Uppgifter och verk Natur, Olika former av berättande, Återvinning, Hållbar utveckling, Historieberättande, Audiovisuellt berättande Vems natur? Ett mediekonstverk kan innehålla en berättelse, eller också sakna för oss bekant handling.… »
Carolin Koss: Plastic Child – Diskussionsväckare Uppgifter och verk Natur, Stämning, Hållbar utveckling, Återvinning, Känslofostran Vems natur? Hurdana känslor väckte verket? Hurdan var verkets stämning? Beskriv: Hurdan var världen barnet… »
Niina Suominen: Bra grejer – Skrotets nya liv Uppgifter och verk, Befordrad Miljö, Animation, Hållbar utveckling, Återvinning, Fenomenbaserat lärande Hur undersöker jag? Skrotets nya liv! Ta med er ett föremål som inte längre är… »