• Läromedel
  • Uppgifter och verk
  • Användarvillkor
  • Vanliga frågor
  • Suomi
  • Svenska
  • sámi

AV-Arkki
AV-Arkki
  • Läromedel
  • Uppgifter och verk
  • Användarvillkor
  • Vanliga frågor
  • Suomi
  • Svenska
  • sámi

Tag: Fenomenbaserat lärande

VERK: Pasi Sleeping Myllymäki – Horizontal

Uppgifter och verk Verk, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? 1979 | längd 03:37 Beskrivning av verket: “Horizontal är ett formalistiskt – dvs. betonar… »

VERK: Niina Suominen – Bra grejer (Hyvä meininki)

Uppgifter och verk Verk, Återvinning, Hållbar utveckling, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? 2007 | längd 08:13 Beskrivning av verket: I detta spel är inte ens förlust… »

VERK: Helinä Hukkataival – Felis Catus

Uppgifter och verk Verk, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? 2007 | längd 04:00 Beskrivning av verket: Den mjuka rörelsen av svart och vitt… »

VERK: Jukka Silokunnas – Bilscykel (Elinkaara)

Uppgifter och verk Verk, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? 2011 | längd 01:20 Konstnären beskriver sitt verk: Bilscykel är ett med stillbilder… »

Marja Helander: Kolas blommor – Växttavla

Uppgifter och verk Natur, Miljö, Fenomenbaserat lärande

Vems natur? Verkets visuella språk påminner om gamla skolplanscher med växter. Förut hade man botaniska… »

Marja Helander: Kolas blommor – Informationsanskaffning

Uppgifter och verk Natur, Miljö, Fenomenbaserat lärande, Multilitteracitet

Vems natur? Studera kartan över den arktiska regionen. Vem bor där? Hurdan näring idkar man… »

Kati Roover: Breath – Trädens hemliga liv

Uppgifter och verk Natur, Miljö, Fenomenbaserat lärande

Vems natur? Alla skogar är inte likadana. Vad är det för skillnad på urskog och… »

Jukka Silokunnnas: Bilscykel – Från snabb till långsam

Uppgifter och verk, Befordrad Videofilmning, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? I smarttelefonerna och pekplattorna kan det vara möjligt att filma videor med… »

Jukka Silokunnnas: Bilscykel – Projekt

Uppgifter och verk Timelapse, Animation, Intervallfilmning, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? Med hjälp av timelapse-teknik, det vill säga intervallfotografering, kan man accelerera långsamma händelser. I… »

Jukka Silokunnnas: Bilscykel – Diskussionsväckare

Uppgifter och verk Animation, Diskussion, Intervallfilmning, Fenomenbaserat lärande

Hur undersöker jag? Med hjälp av timelapse-tekniken, dvs. intervallfotografering, är det möjligt att påskynda långsamma… »

  • 1
  • 2
  • Nästa
AV-Arkki
Facebook Twitter Instagram

Kaapelitehdas
Tallberginkatu 1 C 76
00180 Helsinki
Google Maps

AV-arkki on tehnyt uraauurtavaa työtä suomalaisen mediataiteen levittäjänä vuodesta 1989. AV-arkki on avannut taiteilijoille mahdollisuuksia saada työtään tunnetuksi kansainvälisesti. AV-arkin toiminta on myötävaikuttanut suomalaisen mediataiteen kansainväliseen menestykseen. Toiminta on ainutlaatuista sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa. AV-arkki on jäsenmäärältään ja toimintansa laajuudelta suurin kotimainen mediataidealan järjestö.

Sivuston kaikki materiaali on suojattu tekijänoikeuslain nojalla.

  • Suomi
  • Svenska
  • sámi