VERK: Pink Twins – Parametronomicon Uppgifter och verk Stämning, Verk, Animation, Visualitet, Känslofostran Vad känner du? 2015 | längd 09:12 Konstnärerna beskriver sitt verk: Parametronomicon presenterar modellen av standardiserat… »
VERK: Vera Nevanlinna – Är och förblir (On ja pysyy) Uppgifter och verk Verk, Känslor, Animation, Känslofostran Vad känner du? 2005 | längd 03:16 Konstnären beskriver sitt verk: En animation om evighet. Stenen… »
VERK: Maria Duncker – Raks Raks Uppgifter och verk Symboler, Medialäskunnighet, Verk, Animation Vad är sant? 2005 | längd 03:03 Konstnären beskriver sitt verk:Leksakerna vaknar till liv, pommes… »
VERK: Anssi Kasitonni: Svävarna (Liitäjät) Uppgifter och verk Självbiografi, Verk, Animation, Berättande Vem berättar? 2005 | längd 13:36 Ekorrungen, som är intresserad av rock, amerikanska bilar och av… »
Salla Myllylä: Ön – Videoverk Uppgifter och verk Natur, Miljö, Målning, Animation Vems natur? Konstnären Salla Myllylä har ofta filmat sina verk med en stillastående kamera. Ibland… »
Pink Twins: Parametronomicon – Diskussionsväckare Uppgifter och verk Abstrakt, Stämning, Animation, Diskussion, Känslofostran Pink Twins Parametronomicon är ett abstrakt, eller icke-föreställande, verk. Icke-föreställande betyder att verket föreställer någon… »
Vera Nevanlinna: Är och förblir – Diskussionsväckare Uppgifter och verk Animation, Känslor, Känslofostran Vad känner du? Varför är stenen i verket Är och förblir glad? Vad gör dig… »
Jukka Silokunnnas: Bilscykel – Projekt Uppgifter och verk Timelapse, Animation, Intervallfilmning, Fenomenbaserat lärande Hur undersöker jag? Med hjälp av timelapse-teknik, det vill säga intervallfotografering, kan man accelerera långsamma händelser. I… »
Jukka Silokunnnas: Bilscykel – Diskussionsväckare Uppgifter och verk Animation, Diskussion, Intervallfilmning, Fenomenbaserat lärande Hur undersöker jag? Med hjälp av timelapse-tekniken, dvs. intervallfotografering, är det möjligt att påskynda långsamma… »
Niina Suominen: Bra grejer – Skrotets nya liv Uppgifter och verk, Befordrad Miljö, Animation, Återvinning, Hållbar utveckling, Fenomenbaserat lärande Hur undersöker jag? Skrotets nya liv! Ta med er ett föremål som inte längre är… »