Azar Saiyar: Primus Tempus – Esinefiktio

Ottakaa selvää mielikuvamainonnan keinoista. Millaisia mielleyhtymiä ja unelmia tuotteisiin liitetään ja miten? Missä kaikkialla voit nähdä mainoksia? Tutkikaa myös sosiaalisessa mediassa olevia mainoksia ja mainonnan keinoja.

Keksikää oma kuvitteellinen tuote tai tavara, jota haluatte mainostaa. Voitte myös keksiä uuden käyttötarkoituksen jo olemassa olevalle tuotteelle. Mainostettavan asian ei tarvitse olla todellinen, vaan se voi olla mielikuvituksen tuotetta!

 

– Mitä mainoksessa halutaan kertoa? Mikä on tuotteen tarina?

– Mistä se on tullut?

– Miten se on valmistettu?

– Mitä kaikkea sillä voi tehdä?

– Millaiset ihmiset ostavat tuotetta?  Millaista lifestyleä tuotteen käyttäjä edustaa?

 

Kuvatkaa tuotteelle lyhyt mainosvideo!

Katsokaa kaikkien mainokset ja pohtikaa, kenelle mainos on suunnattu.

Millaisia tarinoita ja lifestylea mainoksissa oli?

 

ps. Pohtikaa tuotteenne elinkaarta. Milloin sen käyttö päättyy? Voisiko sitä kuitenkin käyttää? Mitä valitsemallenne tuotteelle tapahtuu, kun siitä tulee lopullisesti käyttökelvoton? Voiko käyttökelvotonta esinettä vielä käyttää jotenkin?

Löydätte lisätietoja teoksesta ja taiteilijasta täältä.